meal 膳食
This leaves her ample time to prepare three meals a day. 這樣使她有充裕的時間去準備一天的三餐。
Full meals will be served in the cafeteria as usual during lunch time. 正餐將從午餐時段起照常供應。
補充:full meal 正餐

breakfast 早餐
Breakfast is the most important meal of the day. 早餐是一天中最重要的一餐。

brunch 早午餐

lunch 午餐
I heat up my lunch at 12:30 during lunch break.  在午休時間的,我加熱了我的午餐。
補充:這邊的heat為動詞,heat up 加熱

dinner / supper 晚餐
Do you want to have dinner with my family tonight? 你今晚要不要跟我的家人一起吃晚餐?
I was having dinner when she came in. 她進來的時候,我正在吃晚餐。
He wolfed his supper and went out. 他狼吞虎嚥地吃完晚飯就出去了。

food 食物

vegan food 純素食物

cuisine 料理、美食
I want to have Japanese cuisine for dinner. 我晚餐想要吃日本料理。
補充:cuisine是比較正式的用法,例如:日式料理、中式料理等等 https://hinative.com/zh-TW/questions/92623

restaurant 餐廳
It has recently been announced that a new restaurant may be built in your neighborhood. 最近有宣佈說你家附近可能會開一間新餐廳。

cafeteria 自助餐館
The employee cafeteria on the first floor is temporarily closed for cleaning. 一樓的員工餐廳因為清潔工作而暫時關閉。

 

menu 菜單
Can I have the menu? 可以給我菜單嗎?

dish 菜色

order 點餐
Ready to order? 準備好點餐了嗎?
Yes, I'm ready to order. 是的,我可以點餐了。

appetizer 開胃菜

eat in 內用

carry out 外帶

delivery 外送 (n.)

 

flavor 味道

appetite 胃口
For such a tiny woman, she had an incredible appetite.  對於這麼小個子的女人來說,她的胃口大得令人難以置信。
She doesn't have appetite, because she is uncomfortable. 她因為不舒服,所以沒有胃口。

terrible 難吃的
The food here tastes terrible; likewise, the service is awful. 這裡的食物很糟;同樣地,服務也很差。

 

hungry 餓
Are you hungry? 你餓了嗎?

starvation 飢餓

starving 非常餓的
I'm starving! I can eat anything! 我超級餓!什麼東西都可以吃下去!

 

eat 吃

wolf 狼吞虎嚥

 

goulash 燉牛肉
sushi 壽司
Mexican restaurant 墨西哥料理餐廳

 

相關例句
Do you have a table for one? 有一個人的位置嗎?

Can I get this to go? 我可以外帶嗎?

I'll pay in cash. 我會用現金付款。

arrow
arrow

    韋恩食記 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()